Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

Συναυλία διαμαρτυρίας

 
 
Συναυλία συμπαράστασης
στην Ανοιχτή Συνέλευση Αλεξανδρούπολης και στο Κοινωνικό Στέκι - Ανταλλακτικό παζάρι

Από το Μάιο του 2011, οι πολίτες που συμμετέχουμε στην Ανοιχτή Συνέλευση της Αλεξανδρούπολης (που αποτελεί τη συνέχεια των αγανακτισμένων) προσπαθούμε με δράσεις να υπερασπιστούμε το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή ζωή. Ενάντια στην πολιτική των μνημονίων, που οι τραπεζίτες μαζί με το διεφθαρμένο πολιτικό προσωπικό της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζουν στην ελληνική κοινωνία. Ενάντια στις πολιτικές που πλήττουν βάναυσα όλη την ελληνική κοινωνία. Αναζητώντας τον τρόπο για να αντισταθούμε σε αυτή την καταστροφική πολιτική, είδαμε ότι αυτό γίνεται  μόνο αν καταλάβουμε ότι ο ένας έχει ανάγκη τον άλλο, ότι το συλλογικό συμφέρον είναι πάνω από το ατομικό βόλεμα και ότι η χαρά της ζωής δεν βρίσκεται στο πόσα παίρνουμε αλλά στο πόσα δίνουμε.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναζητήσαμε το Νοέμβριο ένα χώρο για να πραγματοποιήσουμε το 1ο ανταλλακτικό παζάρι στην Αλεξανδρούπολη. Μετά από αίτημα μας, ο πρόεδρος του εργατικού

Μεγάλη νίκη των κατοίκων της Χαλκιδικής - Αναστολή των εργασιών από την Ελληνικός Χρυσός



Ημερομηνία: 30/06/2012
www.antigoldgreece.gr

Μια μεγάλη νίκη πέτυχαν οι κατοίκων της Χαλκιδικής που αγωνίζονται ενάντια στην καταστροφή του μοναδικού αρχέγονου δάσους των Σκουριών από την ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ.

Οι κάτοικοι της Χαλκιδικής έδωσαν μεγάλους αγώνες ενάντια στην εκμετάλλευση από την Ελληνικός Χρυσός για την προστασία του δάσους. Η πρώτη τους δικαίωση ήρθε. Οι ίδιοι δηλώνουν βέβαια ότι δεν εφησυχάζουν. Ο αγώνας τους θα συνεχιστεί μέχρι την οριστική απαλλαγή της Βόρειας Χαλκιδικής από τους επίδοξους εκμεταλλευτές.


Aναστολή κάθε εργασίας από την ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ στο δάσος των Σκουριών με προσωρινή διαταγή του ΣτΕ


Με την Προσωρινή Διαταγή 308/2012, που εκδόθηκε την τελευταία μέρα λειτουργίας του Συμβουλίου Επικρατείας πριν από τη θερινή διακοπή εργασιών, ο Προέδρος του Ε’ Τμήματος κ. Μενουδάκος ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ την αναστολή εκτελέσεως της  υπ’ αριθμ. 7633/29-3-2012 Απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, κατά το μέρος που συνεπάγεται επέμβαση σε δασική βλάστηση.

Τι σημαίνει η απόφαση αυτή; Από τα τέλη Μαρτίου η εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ, αυθαίρετα και χωρίς να διαθέτει τις απαιτούμενες άδειες, έχει καταλάβει την περιοχή των Σκουριών στο όρος Κάκαβος, με σκοπό να ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής του θηριώδους επιφανειακού μεταλλείου που προβλέπει το “επενδυτικό” της πρόγραμμα. Όλο αυτό το διάστημα, έχοντας την κάλυψη της Ελληνικής Αστυνομίας και του Δασαρχείου Αρναίας, έχει έρθει πολλές φορές αντιμέτωπη με τους κατοίκους της περιοχής που αγωνίζονται για την προστασία του δάσους (δείτε εδώ, εδώ κι εδώ).

Xωρίς εγκεκριμένο Επενδυτικό Σχέδιο και χωρίς Εγκρίσεις Τεχνικών Μελετών, το μόνο “νομιμοποιητικό” έγγραφο που είχε να παρουσιάσει η εταιρεία ήταν η 7633/2012 απόφαση παραχώρησης δάσους του Γ.Γ.Περιφέρειας. Επικαλούμενη αυτό το χαρτί η νομιμότητα του οποίου έχει προσβληθεί ενώπιον του ΣτΕ, η εταιρεία τοποθέτησε στο βουνό κουκουλοφόρους σεκιουριτάδες, συρματοπλέγματα και μπάρες ελέγχου κυκλοφορίας (δείτε εδώ). Στα τέλη Μαϊου ξεκίνησε τη διενέργεια ερευνητικών γεωτρήσεων στο δάσος. Από το περασμένο Σαββατοκύριακο άρχισε και την υλοτόμηση της δασικής βλάστησης. Πάντα παράνομα, ποντάροντας στην ατιμωρησία που πάντα τους εξασφαλίζαν οι πολιτικοί τους προστάτες, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.

Απέναντι στην αυθαιρεσία της εταιρείας και στην αναλγησία του κρατικού μηχανισμού που ποτέ δεν ανταποκρίθηκε στις καταγγελίες των κατοίκων, έγινε σειρά νομικών ενεργειών οι οποίες οδήγησαν στη σημερινή Προσωρινή Διαταγή. Ένα λεπτομερές ιστορικό των γεγονότων των τελευταίων ημερών στις Σκουριές, καθώς και των ενεργειών που έχουν γίνει από την πλευρά των κατοίκων, θα δημοσιεύσουμε σύντομα.

Με την απόφαση αυτή διακόπτεται αμέσως η υλοτόμηση και οι ερευνητικές γεωτρήσεις καθώς και κάθε άλλη δραστηριότητα που συνεπάγεται επέμβαση στη δασική βλάστηση, μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης της Επιτροπής Αναστολών επί της αιτήσεως αναστολής που έχουν καταθέσει οι κάτοικοι. Μεχρι τότε, η εταιρεία δεν έχει το δικαίωμα να πειράξει ούτε ένα φύλλο στις Σκουριές.

AIT-1.AKYR.p.17

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Ένας χρόνος από την περικύκλωση της Βουλής. Τότε που η αξιοπρέπεια νίκησε το φόβο




Ημερομηνία: 29/06/2012
Συγγραφέας: left.gr

Ένας χρόνος έχει περάσει από την 48ωρο περικύκλωση της Βουλής εναντίον της ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου, σε μια από της μεγαλύτερες συγκεντρώσεις των τελευταίων δεκαετιών.

Η συνέλευση της Πλατείας Συντάγματος μετρούσε ήδη ένα μήνα ζωής όταν πάρθηκε η μεγάλη απόφαση. Η 48ωρη απεργία στις 28-29 Ιούνη θα συνοδευόταν από περικύκλωση της Βουλής καθ'όλη τη διάρκειά της. Ο στόχος ήταν σαφής: να μην περάσει το Μεσοπρόθεσμο. Το σύνθημα εξίσου σαφές: 48 ώρες στο δρόμο-Όλη η Ελλάδα στο Σύνταγμα.
Όσα ακολούθησαν είναι λίγο πολύ γνωστά. Η πρώτη μέσα κύλησε σχετικά «ηρεμα»-για τα δεδομένα των κινητοποιήσεων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια- και η παρουσία του κόσμου  ήταν σημαντική. Όταν ξεκίνησε η ρίψη χημικών , παρουσιάστηκαν τα πρώτα δείγματα αυτού που θα ακολουθούσε την επόμενη μέσα. Αργά το μεσημέρι και μετά από έναν πόλεμο χημικών γύρω απ το Σύνταγμα ο κόσμος  εισέρχεται στην Πλατεία. Το Σύνταγμα έχει κρατηθεί άλλη μια μέρα. 



29 Ιούνη. Ενώ στη Βουλή ψηφίζεται το Μεσοπρόθεσμο, η Κυβέρνηση έχει αποφασίσει να «καθαρίσει» την Πλατεία. Λίγο πριν την ψήφιση του νόμου ξεκινά μια επίθεση της αστυνομίας την οποία μέχρι και ο ΣΚΑΙ θα χαρακτηρίσει απρόκλητη. Για τις επόμενες πολλές ώρες ένα κυνηγητό τεραστίων διαστάσεων λαμβανει χώρα στο κέντρο της Αθήνας. Η ΕΛΑΣ επιτίθεται με τόνους χημικών (εκτιμήσεις λένε για χρήση 7000 δακρυγόνων) , κρότου λάμψης και βίαιες επιθέσεις , οι οποίες φτάνουν μέχρι την Πλάκα και διάφορους σταθμούς του Μετρό. Αλλά η αντίσταση έρχεται πρώτα. Οι διαδηλωτές και οι διαδηλώτριες αρνούνται να εγκαταλείψουν την πλατεία. Αποσύρονται για λίγο σε παρακείμενα στενά μέχρι να καθαρίσει στοιχειωδώς η ατμόσφαιρα και επανέρχονται. Μέσα στον σταθμό του Συντάγματος, στήνονται ιατρεία για όσους και όσες αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα- αν και η ΕΛ.ΑΣ ρίχνει χημικά και εκεί. Άνθρωποι με Maalox γυρνούν και φροντίζουν ανθρώπους που δεν έχουν ξαναδεί στη ζωή τους. 
Στις 28 και τις 29 Ιουνίου του 2011 η κανονικότητα της ελληνικής κοινωνίας διεράγη. Δεκάδες χιλιάδες κόσμου, άνθρωποι που ίσως κατέβαιναν στον δρόμο για πρώτη φορά, αρνήθηκαν να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους. Η αξιοπρέπεια τέθηκε με αποφασιστικό τρόπο πάνω ακόμα και από  τη φυσική επιβίωση, την οποία το ελληνικό κράτος δεν σεβάστηκε καθόλου. 
Η ρωγμή που άνοιξε τότε παραμένει ανοιχτή. Δεν έμεινε όμως μετέωρη. Το αίτημα ενός σημαντικού κομματιού της κοινωνίας για συνολική ρήξη,  δημοκρατία, για αξιοπρέπεια και ελευθερία παραμένει ζωντανό.


Χωρίς την μεγαλειώδη κινητοποίηση του λαού τα προηγούμενα χρόνια , και ιδιαίτερα με τη συμπύκνωση των αγώνων το περσινό καλοκαίρι, μια πρόταση για συνολική αλλαγή προσανατολισμού της ελληνικής κοινωνίας θα φάνταζε απλώς ρητορία. Όσοι τον τελευταίο καιρό μιλούσαν για τις «αντικειμενικές συνθήκες» που δεν είναι «ώριμες» απλά υποτιμούν αυτούς τους αγώνες. 
Η αυτοοργάνωση, η αυτοθυσία, η επιμονή, η αξιοπρέπεια , ο δυναμισμός, οι αναγκαίες αλλά μόνο προσωρινές υποχωρήσεις (στα γύρω στενά) , οι δομές αλληλοβοήθειας εκείνων των δυο ημερών είναι ένα και μόνο πράγμα: εικόνες απ το (πιθανό) μέλλον.



Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Οι Ισπανοί ανθρακωρύχοι διαλέγουν ζωή, όχι επιβίωση...

Αναδημοσίευση: Rioter.info

 Αγώνα αξιοπρέπειας ενάντια στη λιτότητα και την εξαθλίωση δίνουν εδώ και εβδομάδες οι Ισπανοί ανθρακωρύχοι.
Οι απεργοί ανθρακωρύχοι βρίσκονται σε κινητοποιήσεις εδώ και πολλές εβδομάδες, διαμαρτυρόμενοι για τα σχέδια για κλείσιμο των ορυχείων και την ανακοίνωση από την κυβέρνηση Ραχόι νέων περικοπών στους μισθούς τους σε περισσότερα από 40 ορυχεία. "Διαδηλώνουμε για να υπερασπιστούμε τις δουλειές μας", δηλώνουν, βλέποντας το μέλλον τους να είναι αβέβαιο, καθώς ο τομέας που κάποτε απασχολούσε χιλιάδες Ισπανούς, σήμερα μοιάζει καταδικασμένος να σβήσει εξαιτίας της ακολουθούμενης πολιτικής λιτότητας. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Ραχόι έχει προχωρήσει σε μείωση κατά 65% της κρατικής χρηματοδότησης στον τομέα των ανθρακορυχείων, την ίδια στιγμή που περικόπτονται οι μισθοί των εργαζομένων και απολύονται πολλοί εξ' αυτών. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: από από τους σχεδόν 53.000 εργαζόμενους τη δεκαετία του 1980, σήμερα απασχολούνται 7.900 σε 47 σημεία.

Κάπως έτσι οι Ισπανοί ανθρακωρύχοι αναγκάστηκαν να βγουν στους δρόμους, για να παλέψουν για τα δικαιώματά τους. Απεργιακές κινητοποιήσεις, μαζικότατες διαδηλώσεις και πορείες σε μεγάλες ισπανικές πόλεις, αποκλεισμοί αυτοκινητοδρόμων. Και απέναντί τους η κυβέρνηση και οι αστυνομικές δυνάμεις, που προσπαθούν να αναχαιτίσουν το δίκαιο αγώνα των ανθρακωρύχων με δακρυγόνα, καπνογόνα και πλαστικές σφαίρες.
Οι κινητοποιήσεις των απεργών, αντί να ακολουθούν φθίνουσα πορεία, όλο και φουντώνουν. "Δεν θα σταματήσουμε, θα κουραστούν πριν από εμάς", δηλώνουν, αποφασισμένοι να αποδείξουν ότι οι ζωές πρέπει να τίθενται πάνω από τα κέρδη των επιχειρηματιών. Την περασμένη Δευτέρα χιλιάδες εργαζόμενοι του τομέα διαδήλωσαν στη Λεόν και το Λανγκρέο, κοντά στο Οβίδεο, και πολλές πόλεις νέκρωσαν από τη γενική απεργία που είχαν κηρύξει τα συνδικάτα. Η ισπανική αστυνομία έπνιξε τους διαδηλωτές με χημικά. Ταραχές ξέσπασαν, ακόμη, στην κοινότητα Θινέρα της βόρειας Ισπανίας, μεταξύ μεταλλωρύχων και αστυνομικών, οι οποίοι επιχείρησαν ανεπιτυχώς να διαλύσουν τα οδοφράγματα που είχαν στήσει οι απεργοί σε μια εθνική οδό. Την περασμένη Παρασκευή επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν σε συγκρούσεις που σημειώθηκαν στο ίδιο χωριό. Το σκηνικό επαναλήφθηκε και χθες, ενώ κατά την επέμβαση της αστυνομίας πολλοί κάτοικοι της περιοχής έσπευσαν να βοηθήσουν τους διαδηλωτές, καταφέρνοντας τελικά να την απωθήσουν. 

title